Ezrin Solo Bike Touring Expedition : 189 KM in 11 Hours

  • 1
Ramai ingat aku main main nak kayuh pusing Dubai. So tepat jam 12 tengah malam 6 february 2014, aku kayuh. Tanpa ada perancangan rapi, tanpa peta, tanpa teman; aku kayuh sorang diri meredah bandar dubai yang sentiasa sesak. Sasaran kayuhan sampai ke Jumeirah Lakes Tower. Siri kayuhan aku bermula dari Al Nahda ke Burj Khalifa ke Burj Arab ke Jumeirah Lakes Towers dan dari Jumeirah Lakes Towers ke Al Nahda.

di Clock Tower, Deira


Siri kayuhan pertama dengan sasaran 55km selama 3 jam menjadi 89km selama 6 jam kerana sesat, kemalangan dan kesejukan dengan suhu mencecah 12 darjah celcius. dah la aku pakai seluar pendek. 

fikir cara nak lintas expresway di Al Maktum Bridge

Otot kejang betul betul di simpang masuk ke Jumeira Street

Selfie bersama GEE2014 di Burj Khalifa

di Burj Arab, muka stress sebab dia tutup lampu

Mural basikal di Umm Suqeim Beach road

Berehat di The Walk at Jumeirah Beach Residence sebelum masuk ke JLT.

Esoknya sambung kayuh dari JLT ke Al Nahda, Kayuhan yang hanya memakan masa 5 jam ni buat aku rasa macam nak pitam. Terlalu penat. kayuhan 100km, hanya 2 kali berhenti rehat. Sampai rumah dengan perasaan lega dan penat. Tapi ini baru permulaan sebelum solo bike touring ke eropah.

Rupa pengembara yang berkayuh 189km dalam 11jam


Album penuh di facebook.

1 ulasan:

  1. Ok mmg nampak penat. So letak kemera jauh2 tu mmg gigih. Teruskan mengapdet. <--- ayat skema

    BalasPadam